fredag 8 januari 2010

Biokväll...

Flickan som lekte med elden (filmen alltså) fick upprättelse av Luftslottet som sprängdes måste jag säga. Första filmen var skitbra (för att vara en svensk film i alla fall, ja det är faktiskt så att det finns olika grader av bra) tvåan var inget vidare men trean var mycket bättre. Sörjer fortfarande att Stieg Larsson gick bort innan han hann skriva färdigt serien för faaaan vad jag hade velat läsa mer. Jag tror sällan jag varit så klistrad vid en bok som jag var när jag läste Milleniumserien. Coolt också att dom faktiskt lyckades göra filmer som i alla fall nästan levde upp till förväntningarna. Det kunde ju blivit så sjukt fel. Speciellt om dom hade castat Lisbeth Salander fel...
I brist på en fortsättning tror jag faktiskt att jag ska läsa om böckerna snart.

Inga kommentarer: