tisdag 3 november 2009

Vad är det med livet ibland?


Fy fan för den här dagen. Allt som kan gå fel har gått fel. Jag har skitmycket att göra med skolan och naturligtvis ser allt till att strula då! Först försvann muspilen från dataskärmen och gick inte att hitta någonstans, när jag till slut hade hittat felet slutade tangentbordet att fungera. Efter en massa strul och ett gäng omstarter hade jag löst även det. Då kom jag inte ut på internet istället. Vid det här laget började jag bli lite misstänksam mot datorn så jag bestämmer mig för att ta tag i och göra den back-up som jag skjutit på alldeles för länge.

Inte ens det funkar. När jag kopplar in min nya externa hårddisk och ska installera något program till den så får jag en virusvarning. Inte för att jag tror att en helt ny extern hårddisk direkt från leverantören innehåller virus men jag avstår ändå från att installera. Det går ju att spara över utan det där man skulle installera som jag dessutom knappt fattade vad det var. Börjar föra över filer, halvvägs säger datorn att den inte kan föra över en speciell fil för att det inte finns mer plats på hårddisken! WTF!?? Allt avbryts och jag får börja om. Samma sak händer igen. Börjar om. Samma sak igen. Den påstår alltså att en fil på 7 GB inte får plats på min externa hårddisk med 1 TB i minne!?? Till slut får jag helt enkelt skita i att backuppa den filen och då funkar det.

Vid det här laget tog jag på mig jackan och bara gick rakt ut, köpte en cigg på den lokala puben där dom säljer lösa och ställde mig och rökte upp den på 30 sekunder. Jag var så arg att jag för en stund glömde att jag har slutat röka. Vansinnig var jag rent ut sagt! Jag FÖRSTÅR verkligen inte varför jag ALLTID råkar ut för sånt här!? Vad har jag gjort för att ha sån otur? Det är verkligen så tröttsamt och energislösande.

Nu tänker jag lägga mig i ett varmt bad, dricka vin och glömma den här dagen.

1 kommentar:

Wolfe sa...

Ja du... skit har en tendens att klumpa ihop sig! Datorstrul av den där sorten gör att man fan vill kasta all teknik och bygga en koja i skogen.
För övrigt.. säljer dom lösa cigg? Oh my GOD det är ju ungefär samma sak som om dom hade sålt KNARK!!! Dom små paketen blev ju förbjudna av en anledning! Gud jag måste skriva insändare och ringa politiker nu och tipsa om detta skandalösa beteende!
Ahem... ungefär så lär folk iaf ha tänkt när en kiosk i simhallen här sålde loosies back in the day, för det blev ett jävla liv och dom höll nästan på att få bomma igen pga. det! Folk asså... hoppas allt dataskit löser sig!